Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Azylem dla prawdy niebezpiecznej jest milczenie.
 
IndeksGallerySzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Wampir i Wilkołak

Go down 
AutorWiadomość
Samael Siegel Morto

Samael Siegel Morto


Liczba postów : 2422
Registration date : 30/12/2008
Points : 593

Wampir i Wilkołak Empty
PisanieTemat: Wampir i Wilkołak   Wampir i Wilkołak Icon_minitimeSro Sie 12 2009, 09:38

Wampir: Fantastyczna istota, najczęściej żywiąca się ludzką krwią, prawie nieśmiertelna, o ludzkiej postaci i charakterystycznych wydłużonych kłach. Zależnie od źródła, wampirom przypisywane są liczne zdolności paranormalne, m.in. regeneracja, czytanie w myślach, przewidywanie przyszłości, lewitacja czy telekineza. Według niektórych źródeł: nie mogą się ukazywać ludziom; są nieludzko szybkie, silne i mają wiecznie zimne, blade i twarde ciało, mają idealne rysy, są nieziemsko piękne.
Dhampir*Zalicza się do Mieszańca*: mieszaniec, wampir półkrwi, rodzący się ze związku ludzkiej matki i wampirycznego ojca. W przeciwieństwie do wampirów, wokół których przez wieki narosły i utrwaliły się mity, legendy i przesądy, dhampiry obecne są w szerszej świadomości twórców i czytelników fantastyki od stosunkowo niedawna. Wskutek tego pisarze czy scenarzyści nadal traktują dhampiry według własnego „widzimisię”, przypisując im cechy pożądane dla konkretnego bohatera, przez co trudno jest dokładnie scharakteryzować posiadane przez mieszańców moce. Ogólnie przyjmuje się, że dhampir po ojcu dziedziczy pewne zdolności właściwe tylko wampirom. Mogą być one różne, indywidualne dla każdego dhampira, np. jeden dhampir może przebywać na świetle słonecznym, musi za to pić krew, inny nie może przebywać na słońcu, ale nie musi pić krwi, jeszcze inny może przebywać na słońcu i nie pić krwi. Może także się zdarzyć, że dhampir zaaklimatyzuje się do otaczającego go świata i będzie mógł funkcjonować niemal jak człowiek. Po matce-człowieku dhampiry dziedziczą przeważnie ludzkie słabości i uczucia, jak np. miłość, strach, nienawiść.

Jeśli chodzi o wampiry to macie tu pełną swobodę tworzenia. Bowiem wiadomo, że każdy inaczej wyobraża sobie te stworzenia nocy. Jako ułatwienie podamy wam trzy typy jakie mogą być;
*Typ pierwszy; Wampiry Typu Zmierzch - Wiadomo, twarda, skóra, nie bijące serce, super siła, szybkość itp. A co najbardziej wyróżniające, wychodząc na słońce nie spalają się, a świecą.
*Drugi typ; Wampiry typu Pamiętniki Wampirów - skóra normalnego wyglądu, miękka, ale nieco chłodniejsza. Wszystkie podstawowe zdolności wampirów + kontrola umysłu. Ich serca biją, zabić je można jedynie po przez wbicie im drewnianego kołka prosto w serce. Przed słońcem ochraniają je różnego typu pierścienie.
*Trzecim Typ; Wampiry w stylu Dracula - Umiejętność zmiany w nietoperza, spanie w trumnie, obracanie się w popiół na słońcu, alergia na czosnek, krzyż i wodę święconą. Co łączy jednak te wszystkie typy? Każdy jest olśniewający piękny, różnią się swą posturą od ludzi. Sami wybieracie jakim typem chcecie grać.


Wilkołak: w wielu mitologiach (m.in. słowiańskiej i germańskiej) i legendach człowiek, który potrafił się przekształcić w wilka. Był wtedy groźny dla innych ludzi i zwierząt domowych, gdyż atakował je w morderczym szale. Wierzono, że wilkołakiem można stać się za sprawą rzuconego uroku, po ukąszeniu przez innego wilkołaka. Przeistoczenie w wilka było również możliwe dzięki natarciu się specjalną maścią.
* Długość życia – są dwie wersje na temat długości życia wilkołaków. Pierwsza mówi, że wilkołaki były nieśmiertelne i zginąć mogły, podobnie jak wampiry, tylko zabite przez kogoś innego. Druga wersja jest taka, że żyły bardzo długo, ale starzały się i słabły wraz z wiekiem. Mogły dożyć kilku setek lat i wyglądać młodo, ale w końcu umierały ze starości.
* Znak bestii – wedle niektórych wersji wilkołak w ludzkiej formia ma na dłoni pentagram, bądź też pięć znamion między którymi da się pentagram wytyczyć. Czasem pojawiają się motywy znamion w kształcie księżyca lub połączone brwi.

W przypadku wilkołaków też nie stawiamy na prostoliniowość, każdy może dobrać sobie tym odpowiedni do swoich wyobrażeń i wczesnych wymagań, jednakże nikt nie powinien z nich rezygnować w środku fabuły, rozumiemy się?
* Typ pierwszy; Zmiennokształtny - nie są typowymi przedstawicielami rasy Wilków. Zmieniają się kiedy chcą i o jakiej porze chcą, jednakże każda ich przemiana powoduję zniszczenie jakiejś partii stroju, czasami całości, a czasami jedynie części. Niemal zawsze przybierają formę ogromnych wilków, a nie człekokształtnych, wilkopodobnych stworzeń. U młodzieży przemiana może odbywać się dość boleśnie, jednak z czasem staję się nieodczuwalna dla ciała.
* Typ drugi; Realny - spotykamy się tu z osobnikami wyciągniętymi prosto z ludowych legend. Są to wilki przemieniające się przy pełni księżyca, tracące zmysły i zachowujące się jak prymitywne stworzenia aż do nadejścia brzasku. Ich przemiany prawie nigdy nie da się w żadnym stopniu kontrolować, przekleństwo jest zbyt silne i stanowi zbyt wielki wysiłek dla psychiki. Po przemianie są to stworzenia o lekko pochylonej, ludzkiej sylwetce, porośnięte futrem ze szponiastymi łapami i dość krótkim ogonem. Mogą poruszać się zarówno na czterech, jak i dwóch kończynach.
*Tym trzeci; Mieszany - osobniki te zmieniają się tylko za sprawą promieni księżycowych. W pewnym stopniu nie straszna im żadna noc i żadna pełnia, jeśli nie będą stąpać w księżycowym blasku. Ich przemiana nie przypomina typowej, nie zmieniają się bowiem ani w wilki, ani także nie pozostają ludźmi, dlatego najłatwiej jest zwać ich typem mieszanym. Sylwetkę zachowują ludzką, tak jak przy wilkołakach realnych, lekko pochylona ku ziemi; zdeformowana twarz, ręce oraz nogi świadczą o wilczej klątwie.
Powrót do góry Go down
https://blood.forumpolish.com
 
Wampir i Wilkołak
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Blood :: P O R A D N I K :: Genetyka-
Skocz do: